Over the weekend, Al Jazeera news network posted on the social networks of the AJ +, a seven-minute long video that was titled “The Gas Chambers Killed Millions of Jews – That’s How the Story Goes. What Is the Truth behind the Holocaust and How Did the Zionist Movement Benefit from It?”

The video accused the Jews of distorting the data and statistics of the Holocaust to obtain compensation from Germany, and that the Jews are the biggest beneficiary of the genocide. ”Jews exploited the Holocaust for their agenda and made the whole world focus on their murders and forget the other victims, the reparations that Israel received were disproportionate.”

The antisemitic video also affirmed that Israel is using the same ideology as the Nazis by ethnically cleansing the Palestinians.

“But Israel – who benefited the most from the Holocaust – uses the same pretexts as the Nazis to commit ethnic cleansing against the Palestinians and eliminate them,” the video said.

The World Jewish Congress blasted Al Jazeera for the video, ”this appalling, unabashedly antisemitic piece, which the network removed after strong protest from Israel’s Ministry of Foreign Affairs, crossed all lines of decency and entered into the realm of blood libel”.

”It is beyond comprehension and demonstrates conclusively that whatever journalistic standards it might once have had have been reduced to below zero,” they said

Al Jazeera is the main news television channel in Qatar, that uses the social online platform AJ +, which is broadcast in multiple languages to attract a mostly young audience. The publication gained 1.1 million visits on Facebook and Twitter, but was removed by Al Jazeera’s Public Relations department.

They department issued a statement, saying “Al Jazeera stated today, that it has taken disciplinary action and suspended two of its journalists over video content produced on the Holocaust. The video content and accompanying posts were swiftly deleted by AJ+ senior management from all AJ+ pages and accounts on social media, as it contravened the Network’s editorial standards.”

The Middle East Media Research Center (Memri) archived the video before it was deleted.